Branduri disparute ep.2 : Oltcit

vineri, 15 aprilie 2011
In 1977 s-a infiintat firma Oltcit S.A. Craiova, care avea ca obiect de productie constructia de automobile. Aceasta a fost posibila printr-un parteneriat al autoritatilor comuniste romane cu constructorul francez Citroen.

In anul 1981 s-a inceput fabricarea de automobile marca Oltcit.
Autoturismele Oltcit se remarcau prin motorizarile boxer racite cu aer, suspensie independenta pe spate, precum si materialele folosite si calitatea asamblarii net superioare Dacia.
De-a lungul timpului insa, au fost inlocuite unele repere originale cu piese Dacia(?), fapt ce a contribuit la scaderea calitatii automobilelor Oltcit(?)

In cadrul fabrici din Craiova s-au produs 4 versiuni ale Citroen-ului Axel si anume : Oltcit Special (0.6L), Club (1.1L), Club 12TRS (1.2L si 1.3L), Club 12CS (1.3L) - pick-up.
Modelul Club 12TRS a fost comercializat in nenumarate tari din Europa si nu numai (Franta, Paraguay, Belgia, Olanda, Polonia, Egypt, Turcia, Bulgaria, etc).
In 1994 brandul Oltcit devine Oltena. Tot in acelasi an, s-a constituit un nou parteneriat cu constructorul sud-corean Daewoo Motor Company, urmand ca din 1995 sa iasa pe poarta fabrici mai multe modele semnate Daewoo.
In 2008 fabrica a fost vanduta constructorului Ford Europa.

0 comentarii: