Toyota wins again

marți, 10 noiembrie 2009
Ma numesc Amir Khan, am 39 de ani si sunt indian (a nu se confunda cu rrom). Probabil va intrebati de unde stie un indian romaneste, si am sa va raspund fara ezitare: am avut o amanta romanca (care era fiara salbatica in pat), si fiind cu ea de 10 ani de zile am invatat si putina romana. Oricum, mai putin conteaza asta.

Am scris acest articol pentru ca voi, cititorii, sa aflati despre marea mea lovitura. Se intampla anul trecut, in vara. Tocmai sapam in gradina din spatele casei mele o groapa in care sa arunc gunoiul, si sapand si iarasi sapand am lovit o conducta de motorina care trecea prin gradina mea, iar aceasta a cedat. In cateva secunde m-am trezit cu o tasnitoare de motorina in gradina. Dandu-mi seama de norocul ce se abatea asupra mea, am incercat bineinteles sa profit. Asa ca in cateva zile ajunsesem sa am in gradina cateva zeci de butoane pline de combustibil. Am inceput curand sa vand, si in cateva luni m-am trezit cu o mica avere sub perna (de matase, sa se consemneze). Pentru a nu da de banuit, ajunsesem sa extrag numai noaptea, si numai o anumita cantitate, pentru ca stiam ca, daca o sa fiu descoperit, ma asteapta inchisoarea (si sigur ieseam gay de acolo).
Copii mei ajunsesera sa faca baie in motorina, ca sa se mai albeasca la piele cica, dar le-am zis-o : "indienii naibii ce sunteti, dracu' va mai albeste acu', spoitorilor".

Asadar, dupa ce am strans cateva zeci de mii de euro (3 saci de bancnote de-un ron), mi-am renovat casa (mi-am si desenat pe tavanul camerei mele un model Playboy, ca sa mai uit de nasoala de nevasta-mea), iar apoi venise timpul sa cumpar o masina de familie (ca aia micii ai dracu' nu vor caruta). Am o familie foarte numeroasa, avand nu mai putin de 8 copii. Ei sunt totul pentru mine, si vreau sa-i stiu mereu sanatosi si-n siguranta (sanchi). Asa ca, cautam o masina spatioasa, cu un consum decent, cu portbagajul mare, o masina buna si sigura. Ne gandeam la un break de clasa medie ( sa fie cat soseaua tata, ca nu dau eu banii pe o prapaditura de masina).
Prima data, bineinteles, m-am dus la mai multe reprezentante pentru a imi face o idee. Vrand o masina de top, am trecut prima oara pe la Toyota, deoarece stiam ca e lider mondial in industria auto. Mi-a placut foarte mult noul Avensis Wagon, iar pretul pot sa spun ca m-a cucerit instantaneu.
Mi-a placut si noul Opel Insignia. Asa ca apoi a urmat batalia dintre cele doua modele (fara sabii), pentru a alege castigatorul :

Modele : Toyota Avensis Executive Wagon vs Opel Insignia Sports Tourer Edition

Motorizari

Avensis : 1.8L Valvematic 147cp
Insignia : 1.8L Ecotec 140cp

Transmisie

Avensis : 6+1 manuala (sper sa nu ma incurc in atatea trepte. Caruta mea avea numai una)
Insignia : 6+1 manuala

Ampatament

Avensis : 2700mm
Insignia : 2737mm (de ce ati mai pus fratilor 3 centimetri in plus? Eeee, v-ati gandit sa mai indesati si o cutie de prezervative pe acolo, hehehe)

Capacitate portbagaj

Avensis : 543L
Insignia : 540L

Consum mixt

Avensis : 6.6L/100km
Insignia : 7.9L/100km (esti mai betiva ca tata)

Acceleratie 0-100m

Avensis : 9.7 sec (mai rapida si ca Trabantu' lu' vecinu')
Insignia : 12.2 sec

Siguranta

Avensis :
- 5 stele EuroNcap
- ABS+EBD, direcţie asistată electric (EPS), sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă - BA, sistem de control al stabilităţii Plus - VSC +, sistem de control al tracţiunii - TRC.
- airbag frontal sofer+pasager, airbag-uri laterale fata, airbag-uri tip cortina, airbag pentru genunchii soferului.
- tetiere fata active, semnal pentru frânare de urgenţă, blocare automată a uşilor, sistem Smart Entry & Push Start, senzor pentru aprinderea automată a farurilor, oglindă interioară electrocromatică, frână de parcare electrică.

Insignia :
- 5 stele EuroNcap
- ESP
- airbag frontal sofer+pasager, airbag-uri laterale fata, airbag-uri tip cortina
- imoblizator electronic, tempomat, avertizor centura de siguranta, lampi ceata spate, tetiere active fata.

Dotari

Avensis :
- radio cd mp3 (2 tunere) cu 6 boxe si bluetooth
- comenzi audio pe volan
- aer conditionat automat DUAL
- computer bord
- volan si schimbator viteze imbracate in piele
- geamuri electrice fata + spate
- inchidere centralizata cu telecomanda
- proiectoare ceata
- jante aliaj 16"
- oglinzi electrice incalzite si pliabile electric cu semnalizator inclus
- volan reglabil
- indicator schimbare trepte de viteza
- ornamente metalice praguri

Insignia :
- radio cd cu 7 boxe
- comenzi audio pe volan
- aer conditionat automat
- volan si schimbator viteze imbracate in piele
- geamuri electrice fata+spate
- inchidere centralizata cu telecomanda
- faruri cu halogen cu reglare electrica
- lampi lectura
- volan reglabil

Observatii : Modelul Avensis are un portbagaj mai mare decat concurentul Insignia (ma intreb daca o incapea nevasta-mea in el, la ce sunci are pe ea), un motor mai puternic (sper sa rupa asfaltul), un consum considerabil mai mic (o sa pun benzina in el cu polonicu'), performante dinamice mult mai bune, mai multe sisteme de siguranta (la cum conduc eu numai in zig-zag, imi sunt de mare folos), precum si o gama mai bogata de dotari interioare si exterioare.
Singurele puncte forte ale lui Insignia sunt ampatamentul mai mare cu 3.7cm, si pretul mai mic cu 220euro.
Deci se pot vedea clar atuurile unei masini de familie Toyota in fata alteia produse de o companie rivala. Ca sa nu mai spun ca Toyota produce unele din cele mai fiabile masini din lume (sper ca a mea sa tina 100 de ani, ca alta nu mai iau).

Dupa ce am consultat oferta celor doua modele, m-am convins ca Toyota Avensis este alegerea mea (e si frumoasa a dracu'). Daca veti compara si alte modele de family car-uri Toyota cu modele similare ale altor producatori, veti constata ca Toyota castiga intotdeauna detasat. Autoturismele Toyota au cel mai bun raport pret-calitate-fiabilitate-dotari de pe piata la ora actuala. Deci, nu degeaba Toyota este lider mondial in industria auto (cand dati de baut?).



Asa ca, incepand de azi sunt unul dintre fericitii indieni care merg zi de zi la volanul unei superbe Toyota Avensis pe strazile pline de biciclete, caruturi de butelii si rable ale Indiei (daca aveam si o nevasta misto, era prea frumos si pe urma batea la ochi). Pace (si razboi, ca sa nu ducem lipsa)!

Articol scris pentru concursul organizat de pcnews.

11 comentarii:

Unknown spunea...

Felicitari pentru rabdarea de documentare, johnny. Ai avut timp si de asa ceva, intre compus poezii pentru blogul meu? Impresionant :D

Spirachi spunea...

Avensis : 9.7 sec (mai rapida si ca Trabantu' lu' vecinu')

dar a ta cat are daca a lu vecinu e mai melcoasa ????

felicitari de articol

Anonim spunea...

Mi-a placut articolul, a fost haios si bine documentat :)

Teodora Andreea spunea...

Dotarile articolului tau sunt pe masura dotarilor Toyotei. Cine se aseamana se aduna. Bafta!

VRD spunea...

Ms la toti pentru pareri. Succes la toata lumea!

Tony spunea...

Dar vad ca te-ai pus pe scris poezii, din cate observ pe ici, colo ;)). Dezvolta abilitatile lingvistice, deci e bine.
Apropo, invata repede indianul asta. In 10 zile deja stie asa bine romana...intr-un an stie toate limbile pamantului :))

VRD spunea...

Tony, in articol scria "10 ani de zile", nu "10 zile" ... :)))

Anonim spunea...

Johnny ai uitat sa precizezi ceva in articol!!! Faptul ca Amir Khan poate dansa acum cu toata familia in masina, doar stii cat le place indienilor dansul :P

Tony spunea...

greseala mea Johnny, imi cer scuze :)

e-Lari spunea...

"...(ca aia micii ai dracu' nu vor caruta)...Ei sunt totul pentru mine, si vreau sa-i stiu mereu sanatosi si-n siguranta."

Super tare asocierea asta! :))
Si articolul... foarte reusit!

Eu sunt paralela cu astfel de subiecte. Nu stiu ce voi scrie in articol... :D

Bafta in continuare!

Aaa... si: "Mai bine nu!" :))

VRD spunea...

Hahaha :))